O mnie Oto jestem na nowym blogu.

Powered By Blogger

niedziela, 24 lutego 2013

SZYDEŁKOWA KURKA

Witajcie.



Obiecałam Wam kurkę szydełkową.
Baterie naładowane zdjęcia zrobione
więc zaczynamy.



To są moje kurki i zajączek.
A pokarzę Wam jak zrobić tą kurkę.






Zaczynamy od zrobienia 2 kółek.


1 rz.na 5 ocz. 7 pół.- oko
2 rz. 17 pół. 1x nawijanych
3 rz. 28 pół. 2x nawijanych.

Drugie kółko robimy tak samo.

Przykładamy kółka do siebie i łączymy
półsłupkami przez 3/4 kółek.

    



Pozostał nam otwór, który będziemy
obrabiać.



I tak w 1 rz. robimy 18 sł. przedzielonych
1 ocz. łań.



2 rz. w ocz. łań. 2 sł. 2 ocz.łań. 2 sł.
w nast. ocz. i tak do końca.

Nitkę odcinamy.





Środek robótki zaznaczyłam szydełkiem
Robimy 4 wachlarze z jednej i 4 z drugiej strony.

Robimy w ocz.łań. 3 sł. 2 ocz. łań. 3 sl. w to
samo miejsce tak 8 x.

  

2 rz. robimy tak samo tylko zamiast 
2 ocz.łan. robimy 3 ocz.

3 rz. 4 sł. 3 ocz. łań. 4 sł.

Ogon prawie jest zakańczamy.
Teraz czas na brzuszek.
Przyczepiamy nitkę żółtą od 1 rzędu
ogona i robimy dalej.
I tak w każde ocz. łań. 3 sł. 2 ocz. łań.
Łączymy z ogonem 3 ocz. łań. wchodzimy
na 2 wachlarzyk odwracamy robótkę
i robimy  3 sł 1 ocz. łan.

Odwracamy  2 sl 1 ocz.
Odwracamy 2 sl 1 ocz. łan. teraz wchodzimy na ogon
i robimy po 6 ocz. łan. w każdy środek i pomiędzy
wachlarzyki.


     
 Teraz robimy na brzuszku po 2 sł  i 1 ocz.
a na ogonie po 7 ocz. łań.


 

Zostawiamy ogon i robimy 6 ocz łań.
łączymy ze sobą brzuszek.




Na łań. robimy 8 sł. a na brzuszku
2 sł. 1 ocz. łań.

W ostatnim rzędzie obrabiamy brzuszek
półsłupkami,

Teraz czas na ozdobę ogona.




Na łukach robimy po 8 sł. przedzielonych
pikotką.

Robimy grzebień i dziobek i kurak
gotowy.

Życzę przyjemnego wieczoru paaaaaaa   

16 komentarzy:

  1. Witaj robisz śliczności na szydełku :) z chęcią będę wpadać tu częściej ja dopiero się uczę od podstaw,strasznie spodobał mi się na starym blogu motylki które robiłaś,ale nie rozumie,ile mam mieć w tych 8 grupach słupków,po 1 i te 3 ocz.łańc.? pytanie dla Ciebie pewnie śmieszne :D ale ja naprawdę jestem ledwo ledwo ale mam wielką chęć by się nauczyć :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. POCZUŁAM SIĘ TROSZKĘ LEPIEJ I MAM PYTANIE UDAŁ CI SIĘ MOTYLEK.CHCIAŁA BYM POMÓC CI NAUCZYĆ SIĘ SZYDEŁKOWAĆ WIĘC JAK MASZ PYTANIA PYTAJ.DLA CIEBIE
      SZYDEŁKO A DLA MNIE KOMPUTER JEST TAJEMNICĄ. POZDRAWIAM.

      Usuń
  2. Cieszę się . że mnie odwiedzasz. Zrobiłam dla Ciebie
    zdjęcia po kolei jak wykonujemy motylka.potem wkleje.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. SUPER KURSIK !!! Piękne kurki ! Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto tu zaglądać bo mało kto udziela kursu na robótki. Tylko się chwalą co robią , a tu trzeba podziękować za dobre serce i życzliwość , Milutko pozdrawiam i obiecuję że częściej będę tu zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie , że znalazłaś mój blog. Zapraszam i gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo Ci dziękuję za ten kursik. Takiej kurki właśnie szukałam. Idealna na wielkanocny stół. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie , że kursik się przydał. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ela, kurde bele, ale fajnie w tym Twoim szydełkowym kurniczku. Kiedy ja się takiego dorobię? Chyba jak skorzystam z twojego kursiku. Pozdrawiam ciepło, bo na dworze zimno, brrr...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Elu, kurka jest super :) Zaczęłam ją robić ale utknęłam :( Czy mogłabym prosić o dokładniejsze wyjaśnienie jak się robi spód brzuszka? Jakoś nie mogę się połapać :( Wypełnienie robi się dookoła czy rzędami?
    Pozdrawiam
    Werka

    OdpowiedzUsuń

  11. Brzuszek robimy rzędami w tą i z powrotem łącząc na bokach z ogonem.Gdy mamy już
    odpowiednią wysokość brzuszka łączymy jeden bok brzuszka z drugim 6 ocz. łańcuszka. Można teraz brzuszek obrobić półsłupkami zostawiając ogon. Zakończyć.
    Teraz obrabiamy sam ogon.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. dziekuje za kursik ze schematy robiłam i wyszły mi chocki klocki spróbuje zrobic z twojego jeszcze raz bardzo dziekuje a masz moze schemat rozrysowany na łabedzia

    OdpowiedzUsuń