O mnie Oto jestem na nowym blogu.

Powered By Blogger

poniedziałek, 5 listopada 2012

Anioł z bibuły





             Cześć dziewczyny !!!!!

      Ostatnio kupiłam Wene jest to gazeta z której można nauczyć się różnych technik 
robótek. W tym numerze są ozdoby świąteczne.Polecam.

Mnie spodobał się aniołek z bibuły, a że mam jeszcze stare jej zapasy wzięłam się do dzieła.

Potrzebujemy bibułę, klej, patyk do szaszłyków no i nożyczki.
Z bibuły tniemy przez całą długość rolki pasek szerokości 6 cm.i zaginamy róg
pod kontem ok. 30 stopni. Róg zaginamy jeszcze raz kciuk lewej ręki kładziemy 
na wierzchu pośrodku zawinięcia, a kciuk prawej ręki wsuwamy pod zawinięcie 
i odkręcamy bibułę o 180 stopni.To jest 1 ząbek.Teraz kciukiem przykrywamy 
miejsce skręcenia i ponownie zawijamy bibułę. Następnie lewy kciuk kładziemy 
na zawinięciu i odkręcamy bibułę o 180 stopni.I tak robimy do końca.





Tak powinny wyglądać ząbki.

To jest nasza sukienka.
Aby uprościć sobie prace dobrze jest zrobić sobie z tektury
stożek ja wykorzystałam cewkę od wełny.

 
Zaczynamy od dołu sklejając ze sobą bibułę tworząc kółko na formie.
Smarujemy klejem za ząbkami i tak przyklejamy rząd za rzędem całą sukienkę.
U mnie wyszło 14 rzędów.To co zostało bez ząbków ściskamy to będzie szyja.

Teraz głowa- zgniatamy bibułę formując kulkę i smarujemy klejem nakładamy na kulkę
kwadrat bibuły i dociskamy formując główkę.
Obcinamy dół bibuły obcinając wystające rogi.Dół główki smarujemy klejem
i nakładamy na szyję zaciskamy. 





Główka gotowa teraz kołnierzyk potrzebujemy ok. 7 cm bibuły z ząbkami, którą składamy
wzdłuż na pół.Tak otrzymany pasek przyklejamy zakrywając łączenie głowy.


To jest kołnierzyk.


Kołnierzyk przyklejony.


Rękawy- z prostokąta bibuły 10 na20 cm na krótszych bokach robimy zakładki lub ząbki
według uznania zwijamy w rulon i sklejamy.Wycinamy prostokąt 8 na 20 i zwijamy
ją na patyczku końcówkę sklejamy. Wyciągamy patyczek rulonik smarujemy klejem
i wsuwamy w rękawki dociskamy.



To są rączki




Rączki w rękawach.


Rękawki smarujemy pośrodku klejem i doklejamy z tyłu do sukienki.


Robimy z bibuły włosy wycinamy skrzydła.



 

Z rulonika robimy aureole. Przyklejamy włosy, aureolę 
oraz skrzydła.

Ja swoje aniołki pomalowałam brokatem wymieszanym z klejem.


A oto one.



 


Święta się zbliżają czas na bombki choinki i aniołki.

Tą choinkę robiłam 2 lata temu , a jak ją robiłam napiszę
Wam innym razem.


 
Na dzisiaj kończę pozdrawiam wszystkich cieplutko 

Całuski dla mojej imienniczki Elki.  Pa pa.






2 komentarze: